Priser og frakt:
Fri frakt på ordre over 199 kr for privatpersoner. Ved ordre under 199 kommer et tillegg på 49 kr i frakt og ekspedisjon. For bedrifter og organisasjoner tilkommer den faktiske portokostnaden bestillingen.

Betaling:
Betaling skjer via PayPal direkte i nettbutikken ved bestilling. Organisasjoner med organisasjonsnummer kan betale med faktura. Ta kontakt med HLF (Hørselshemmedes Landsforbund) på tlf: 22 63 99 00 man-fre kl. 10-15 eller e-post: butikk@hlf.no

Leveringstid:
Varene pakkes og sendes normalt neste virkedag. I tillegg kommer den tiden posten beregner for å levere til ditt bestemmelsessted.

Vi sender bestillingen som brev dersom varene passer i en konvolutt og er under 1 kilo. Det tilbys ikke sporing av brevsendinger.

Større og kostbare forsendelser sendes som pakke og må hentes på Posten eller Post i Butikk.

Er du usikker kan du kontakte HLF (Hørselshemmedes Landsforbund) tlf:  22 63 99 00 man-fre kl. 10-15 eller e-post: butikk@hlf.no

Avtalt retur:
Ved enhver reklamasjon må du kontakte HLF (Hørselshemmedes Landsforbund)  tlf: 22 63 99 00 man-fre kl. 10-15 eller  e-post: butikk@hlf.no for å avtale forsendelsesmåte, før eventuell vareretur.

Av hygieniske årsaker kan vi dessverre ikke akseptere retur av brukte ørepropper eller ørepropper der pakningen er åpnet. Unntaket er propper med produksjonsfeil. Da må vi ha varen i retur til inspeksjon før eventuell reklamasjon kan aksepteres.

Varer som returneres uten avtale, aksepteres normalt ikke. Returnerte varer skal være i originalemballasje. Reklamasjon må skje innen rimelig tid og uten ugrunnet opphold. All retur som ikke skyldes selgers feil, skjer for kjøpers regning og risiko.

Angrefrist:
I tillegg til vanlige reklamasjonsrett har du som kunde åpent kjøp med full returrett innen 14 dager. Vi gjør oppmerksom på at returporto/fraktkostnader ikke refunderes dersom du benytter deg av retten til å returnere varene innen denne fristen.

Garanti/reklamasjon:
Er et produkt blitt skadet under transport, har du fått feil produkt eller det er andre mangler ved produktet har du de samme rettigheter som i andre butikker. For varer som returneres må du selv betale portoen, men du vil selvsagt få dette refundert når returen er ferdigbehandlet og akseptert.

NB! Varer som blir returnert i oppkrav vil ikke bli hentet.

Reparasjon:
Dersom det oppstår en feil ved produktet vil vi informere om hvor denne kan utbedres. Dette gjelder ved garanti/reklamasjon og vanlige reparasjoner.